Автор |
Сообщение |
Xenocidez
[3.8]
<PvP Academy>
Сервер: Sylvanas
Рейтинг поля боя: 384
2х2: 384
3х3: 1409
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Ainterh писал(а):
jokerlol писал(а):
как интенсивно разрабы работают над проектом? когда релиз обещается?
| Ну на преальфу у них ушло 2 года..в преальфе нет ничего. По моим прогнозам еще лет 8-9 и будет релиз.
1 год. Причём работают там не особо много людей, начиналось все с 3х человек (Ондрей, Рокет и Бухта).
|
24 янв 2014, 03:53 |
|
|
Ainterh
[26.1]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Они начали разрабатывать СА. Через 2 месяца выходит в ранний доступ The WarZ. Считать умеешь? Вот считай.
|
24 янв 2014, 05:23 |
|
|
Xenocidez
[3.8]
<PvP Academy>
Сервер: Sylvanas
Рейтинг поля боя: 384
2х2: 384
3х3: 1409
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
http://en.wikipedia.org/wiki/DayZ_%28video_game%29
Following the huge successes of the DayZ mod, Dean Hall announced in August 2012, via a new development blog, that DayZ would begin being developed as a standalone game with himself as project lead, in conjunction with Bohemia Interactive.
|
24 янв 2014, 05:33 |
|
|
Movavi
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Несколько ответов Рокета на вопросы игроков с reddit.com от 22 января
● На выходе версии 0.31.144.557 вайпа не будет. ● Утеса не будет. Он был там не в тему. Мы решили позже сделать новые острова и локации с нуля. ● Мы активно работаем над луком и стрелами. ● Мы хотим добавить настоящие реки, как в Skyrim, и метод разработки вполне ясен, просто нужно время. ● Я лично люблю снег. (хочу видеть в игре) ● Совет новичку: первое, что нужно сделать - порвать на тряпки свою футболку для перевязки. ● Регдолл уже работает в нашей внутренней закрытой версии игры. ● Бананы в кобуре? Прикольная идея :) ● Сделать так, чтобы свет от фонариков не проходил через стены будет накладно в плане фпс. Придется рендерить карту света для тени, на каждый пасс тени, на каждый источник, каждый фрейм. Слишком много ресурсов. ● СКС готова. Немного доработки и зарелизим в стабильную ветку. ● Цену в ближайшее время не будем повышать. Ближайшие несколько месяцев точно. Но потом игра станет дороже. ● Мы разработаем систему веса предметов позже, когда начнем работу над системой выносливости персонажа. ● Шел на Эверест. На высоте 7400 у третьего лагеря мимо меня проходил фанат DayZ. Спросил: “Где стендэлон?” и молча прошел дальше. Сюрреалистичный случай. ● Если бы я выпустил игру в 2012, это был бы кусок дерьма. ● М4 отличная пушка, мне нравится как мы ее сделали, но нам нужно больше русского оружия, сеттинг обязывает. ● Больше всего мне не терпится сделать в игре справление нужды, маленькой и большой. ● Первые строки кода системы защиты от комбатлога уже в нынешнем патче. На следующей неделе уже появится довольно эффективное решение проблемы. ● Олень готов, но надо поправить анимации. ● Когда сделаем самодельное оружие, лук и стрелы и метание предметов - мы критически снизим спавн всего военного лута и оружия. Они будут невероятно редкими. ● У меня уже были деньги на покупку крутой тачки. Я стоял, смотрел на ценик и думал: “Это же пол года бюджета на предпродакшн игры”. И решил, что важнее иметь свободу выбора, чем крутую тачку. А для меня свобода - это возможность делать игры, какие я захочу. Вайпы конечно будут случаться в процессе разработки. Парочка точно будет и определенно один перед выходом версии 1.0. Метание предметов, в т.ч. гранат, уже сделано и работает в закрытом внутреннем билде. Скоро выложу классные демо-видео. Характеристики оружия будут очень аутентичными. Сейчас они весьма не сбалансированы и далеки от реальности. Мы само собой будем над этим работать. ● Можно будет хранить в игровом мире постоянно сколько угодно рюкзаков лута (новый функционал схронов). Они не будут исчезать после рестарта и будут привязаны к серверу, где их оставили. Этот функционал уже готовится к выходу в бета-версии на следующей неделе. ● Очень надеемся, что получится сделать DayZ под Linux. Когда у мы доделаем систему глобальной экономики, лут и его спавн будут совершенно другими. ● Сложность игры существенно увеличится, как только мы введем новый функционал (луки, охоту, самодельное оружие и т.п.)
|
24 янв 2014, 15:36 |
|
|
Vegatoxi
[-12.4]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Movavi писал(а): ● Сделать так, чтобы свет от фонариков не проходил через стены будет накладно в плане фпс. Придется рендерить карту света для тени, на каждый пасс тени, на каждый источник, каждый фрейм. Слишком много ресурсов.
Я конечно всё понимаю, чувак печётся за производительность, молодец конечно.
НО БЛЯТЬ!!! 2014 год на дворе а он аргументирует тот факт что в его игре фонарики через стены светят(!!!! ) тем что если бы они не светити то были бы проблемы с производительностью...
При этом они и так есть, причём такие что все претензии по большому счёту только в адрес происзводительности говнодвижка и направлены.
Movavi писал(а): ● Если бы я выпустил игру в 2012, это был бы кусок дерьма.
Что то мне подсказывает что если он выпустит её в 2014, а тем более в 2015 с фонариками светящими через стены то ничем иным как говном назвать это будет нельзя.
В остальном же конечно всё очень круто.
Но как говорится - ложка говна в бочке мёда...
Ах да
Будет как и с армой 3, ребята думали "нахер мне альфа за 999, вдруг гавно, куплю когда релизнется".
А потом оказалось что в релизе она стоит 1999.
|
24 янв 2014, 16:58 |
|
|
Diseaze
[7]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
От отмазки про фонарик чет в голос поржал А его не еб*т тот факт, что этот фонарик наполовину не юзабельное дерьмо как раз из-за факта просвечивания через стены, когда ты даже в доме не можешь посветить на лут, тк тебя будет видно с другой стороны карты?
|
24 янв 2014, 17:29 |
|
|
Coldmage616
[0.8]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Кто-нибудь бегает сейчас? А то мог бы присоедениться. Разжился магнумом пока и все(
|
27 янв 2014, 17:55 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Попробуйте раст, не промахнётесь.
Дейз можно купить но играть в него сейчас, это только ощущения портить.
|
27 янв 2014, 18:08 |
|
|
Napalmdeath
[-1.9]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
мы.. заставляем снимать штаны или секир-башка
еще придумываем темы :)
#922
#922
|
27 янв 2014, 20:46 |
|
|
Ainterh
[26.1]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Ты можешь заболеть от плохой воды, обдристаться от плохой еды. Ты можешь простыть под дождем. На все это есть свои лекарства и медикаменты. Годное движение по пути реализма...
...но трупы лежат 10 минут, после чего исчезают.
|
28 янв 2014, 09:23 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Как настоящие мужики играют в Дейз
#700
|
03 фев 2014, 17:45 |
|
|
Skvize
[2]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Что за
|
03 фев 2014, 18:16 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Skvize писал(а):
Что за
Это 1024*768
Хардкор стайл на селерон суперкомпьютерз
|
03 фев 2014, 18:38 |
|
|
rombellkin
[1.9]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
А что не так на этом скриншоте?
|
03 фев 2014, 19:24 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
rombellkin писал(а):
А что не так на этом скриншоте?
#192
|
03 фев 2014, 19:44 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Сегодняшний патч
Код:
Version: 0.33.114926
This build continues with small bugfixes and several engine changes. A late addition of a significant change to the server variable processing has provided us a major performance boost on the server of around 5-10 FPS. This helps with a great deal of issues and results in a much smoother game experience from players even on a smooth server. Once several more of these optimizations are made it will allow us to increase player/zombie numbers and enable loot and zombie respawning.
Known Issues: - Spawns: Loot is not spawning in military tents - Spawns: Some structures in Svetlo currently do not spawn loot - Server: Servers under load can delay actions from the client - Graphics: Only 4 dynamic light sources will be rendered at one time currently - Actions: Looting a dead body may make a ghost clone copy of the inventory
New: - Actions: chambering SKS round from pile, loading 10 rounds from pile - Actions: You can uncuff other players with the hacksaw - Actions: Cannot use an item (e.g. drink/eat) if it is "Ruined" - Actions: Interactions with items reworked. Drinking/Eating/etc... more robust and user-friendly - Actions: Restrained players cannot use inventory or action menu - Animations: Player now can take and hide rifle in crouched run - Animations: SKS reload animations - Animations: firing weapon when sprinting will transition player into the aimed run(with some temporary limitations) - Crafting: FNX45 pistol can be chambered with single round - Crafting: Opening cans with combat knife added - Crafting: Opening cans with machete added - Crafting: Painting Motorbike Helmets to Black and Green - Crafting: Waterbottles and canteens now allow pouring water between them - Effects: Magnum revolver ejecting shells when reloading - Effects: Magnum revolver sounds - gunshots, reloading - Effects: Mosin ejecting shells when cycling - Effects: New Mosin sounds - gunshots, cycling, reloading - Gear: Improvised courier backpack added - Gear: Machete added - Gear: Hard hats added in various colors - Gear: Motorcycle Helmets have black visor variants - Gear: Small, uncomfortable, and silly (but cute) children's school backpack - Gestures: Clapping Gesture added, default F5 key - Gestures: Pointing Gesture added, default F6 key - Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly - Login: Players receive a login timeout when disconnect, increased if disconnect within 30 minutes of joining (max 5 minutes) - Login: When players logout, their avatar sits on ground for 30 seconds. Players must make sure they logout somewhere safe - Server: Player spawns now cached by engine directly, increasing performance - Server: Optimized synchronization and transfer of variables within and outgoing from server (significant performance increase on server, of 5-10 FPS) - Spawns: Added Bubble goose jackets into the loot spawns - Spawns: Added SKS rifle, speedloader, ammunition piles and boxes and SKS bayonet into the loot spawns - Spawns: Healthcare Center now spawns loot - Spawns: .45acp box of 25rnds added to loot spawns - Spawns: Police stations now spawn loot - Systems: Hunger and Thirst slightly modified. - Systems: Notifications added to UI for hydration and high energy - Systems: Fractures can now occur due to melee and shot damage, not just environmental - Systems: Fractures (arms/legs) now saved and loaded correctly from database - Translations: Added strings for all consumable items (Gas canisters, Batteries etc) and container items (First aid kit etc) for English, with some Spanish and Russian - Zombies: Different types of Military zombies now have tougher attack values and improved durability - Zombies: Engine dynamic obstacle checking (zombie, another player) - Zombies: Svetlojarsk zombie spawns added
Fixed: - Actions: morphine injection can be used on other player effectively fixing his broken legs and item correctly positioned in hands - Actions: Keys won't disappear after uncuffing - Actions: loading ammo works for sprayed Mosin variants - Actions: Read/Writing notes with paper and pen now works again - Actions: reviving with epinephrine or defibrillator works also if player blood is below 500 units of blood - Actions: Actions on another player no longer have an unlimited distance (max 2 meters) - Art: Bug allowing players to clip through geometry of the police station building. - Animations: fixed an issue where reload in prone would leave some residue sound clutter at the end of the reload animation - Animations: Weapon reloading for magazine was not working properly when no magazine fitted - Animations: Rifle Aimed Walk Updated, diagonal animations fixed - Animations: Sidestepping through doorway with rifle while crouching should not cause the player to get stuck now - Animations: knocking down player now possible in prone states, (possibly fixing the issue with frozen characters) - Animations: changed animation for equipping the compass - Animations: Proper animation played when taking pistol in run - Animations: Changing stances is faster now both for armed and unarmed player - Animations: Skinning problem with armored zombies that caused the model to warp during some animations - Animations: Standing with aimed weapon now allows for higher angle of tilt/bend - Animations: Mosin bolt animation after each shot updated to match hand animation - Animations: Removed footstep sound from pointing animations - Animations: Pointing gesticulation now possible even when holding 2 handed weapons - Animations: Clapping now possible to initiate while holding 2 handed weapons - Config: Berries have more nutrition now - Crafting: You can no longer saw off sawed off shotgun - Crafting: Can spraypaint M4 to green or black - Crafting: Damage is now transferred when items are painted - Crafting: Improved Backpack creation only possible when Courier Bag is empty (previously items accidentally deleted) - Crafting: Weapon cleaning kit can't be used when it's "Ruined" and won't reduce condition of a gun - Crafting: Spraypainting an M4 won't delete your carry handle - Crafting: Guns are no longer placed on ground while being painted (if not nescessary) - Crafting: You won't loose attached universal weapon flashlight after M4 painting - Items won't longer appear on ground after unsuccessful force feeding/drinking/fibrillating/handcuffing and won't loose quantity - Effects: Dazed effect plays again when a player is hit/damaged/shot - Effects: Some effects were not active locally when a player was restrained - Effects: gunshot sound of Magnum reverted to original one - Fixed: Missing texture error dz\weapons\data\weapons_damage_metal_smdi.paa - Fixed: Popping up texture error for beret models - Gear: Spraycans won't deplete after relogging - Gear: Book, radio, pot, pan, gas canisters, matchbox, paper, firewood and stone can be placed in hands - Gear: Headlamp beam raised slightly - Gear: Painted items now retain their previous quantities (i.e. Magazine ammo won't reset) - Gear: Various item descriptions and notifications fixed for grammar, typos, more detail - Gear: ZSh-3 Pilot helmet fixed and updated - Gear: Hoxton and Dallas masks where displayed in center of character, now display on face - Gear: Splint position in hand was wrong now corrected - Gestures: Taunt defaults correctly to F4 key - Graphics: "god rays" could cause overloaded post-processing and graphical corruption - Graphics: fix of removing shining object from hand (switch off) - Graphics: Roads have per pixel lights - Graphics: Dynamic lights should be now defined with "radius" value which is maximum radius of light in meters - Graphics: Tooltips are now not displayed for quickbar items, as it is a reference to type not specific item - Login: Respawn button now works correctly - Login: Various bugs fixed associated with connection errors that could cause a character to be deleted or killed by the server - Spawns: Lowered chance of Taloon and Mountain backpacks spawning - Spawns: Drastically lowered chance of backpacks spawning on the construction site - Spawns: Loot spawn tweaks in some civilian structures - Weapons: Mosin recoil increased - Weapons: Sawed-off shotgun can be loaded with ammo (was broken due to changed inheritance) - Weapons: Sawed-off shotgun: reduced size in inventory, reduced spread - Weapons: It is no longer possible to attach longrange scope onto SKS - Weapons: M4 carry handle can now be attached to painted variants of M4 - Weapons - fixed error in config of shotgun snaploader causing low velocitiy and damage - Zombies: Better filter/check of attack hits directly in engine - Zombies: Military zombies made tougher
Hotfixed: - Crash: Irregular crash of server in corpse garbage collector consequence of this is that the bodies will not disappear if other player is in vicinity - Crash: Creating item using recipe system caused serious server crash when not enough space in inventory - Crash: Client crash on exit, all systems 100% reproduction - System: Previous build caused overzealous starvation to occur
|
05 фев 2014, 15:29 |
|
|
xxxtehnopower
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Неплохо реализовали графическое отображение степени поврежденности предметов, теперь заранее понятно качество, полезная вещь. А вот добавление СКС которая как Мка валяется без обоймы и не заряжается напрямую пулями немного удручает, обойм пока не находил( Шлемы пилотов теперь массово валяющиеся на аэродромах вообще не надо было добавлять)
|
06 фев 2014, 10:27 |
|
|
Marshall
[22.6]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
xxxtehnopower писал(а):
Неплохо реализовали графическое отображение степени поврежденности предметов, теперь заранее понятно качество, полезная вещь. А вот добавление СКС которая как Мка валяется без обоймы и не заряжается напрямую пулями немного удручает, обойм пока не находил( Шлемы пилотов теперь массово валяющиеся на аэродромах вообще не надо было добавлять)
Ну это тест. Все что добавляется должно часто встречатся для удобства тестинга.
Они писали, что на релизе найти военный лут будет громадной удачей и игра будет завалена трешовым лутом.
|
06 фев 2014, 10:56 |
|
|
Ainterh
[26.1]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
Ребяты, у меня для вас грустные новости.
Динн Холл покинул комманду разрабатывающую дейз и вообще богемию интерэктив. Объяснил он это тем, что команде нужны другие люди и другие идеи и он только мешает разработке. По словам Холла, он собирается вернуться в Новую Зеландию и открыть там свою игровую компанию.
|
27 фев 2014, 11:50 |
|
|
QumbeQ
[2.2]
|
0
Состоялся релиз DayZ Standalone! (Альфа Версия)
|
27 фев 2014, 12:04 |
|