
Re: Классовые изменения «Cataclysm»: Маг
Итак, парни, свежая порция изменений. Во-первых,
Cloth Specialization - Increases your Intellect by 5% while wearing only Cloth armor.
Паладинам, совухам и элем шаманам больше не имеет смысла тырить cloth у нас из под носа.
Теперь остальное (такое впечатление, что mmo-ch обновляется постоянно, половину из этих изменений я не видел полчаса назад):
Arcane
* Spellsteal now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Arcane Barrage now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Polymorph now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Mana Shield now has a 10 sec cooldown.
* Arcane Blast now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Slow Fall now has a 40 yards range. Up from 30 yards.
* Counterspell now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Arcane Missiles now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Focus Magic now is a Tier 4 talent. Down from Tier 6.
* Incanter's Absorption now is a Tier 4 Talent. Down from Tier 5. Additional effect - In addition, when your Mana Shield is destroyed, all enemies within 6 yards are knocked back 12 yards.
* Slow now has a 35 yards range. Up from 30 yards.
* Arcane Flows now is a Tier 3 talent. Down from Tier 5.
* Invocation now is a Tier 2 Talent. Down from Tier 4.
* Improved Counterspell now is a Tier 1 talent. Down from Tier 3.
* Arcane Repulsion is gone.
* Arcane Concentration is now a 3-rank talents (Up from 2) and now has a 3/6/10% chance to proc.
* Torment the Weak is now a Tier 5 talent. Up from Tier 1. Now only boosts the damage of Arcane damage spells.
* Nether Vortex *New* - Gives your Arcane Blast spell a 50/100% chance to apply the Slow spell to any target it damages if no target is currently affected by Slow.
Все спеллы получили 40 ярдов ренжа стандартно, таланты на +ренж убраны.
Mana Shield теперь с небольшим кулдауном. Учитывая, что спам манашилда - фол последней надежды, не думаю, что введение 10-секундного кулдауна вообще на что-либо повлияет. Бесполезный
Arcane Repulsion убран.
Incanter's Absorbition теперь тоже с кнокбек эффектом. Тупота.
Arcane Concentration и
Torment the Weak больше недоступны для фроста, но это с лихвой окупается перемещением
Imp. Counterspell'а в первый тир. Теперь талант доступен абсолютно для всех билдов.
Новый талант
Nether Vortex выглядит бесполезной ерундой - либо Slow уже висит, либо освобождает один гкд, если не висит. Я бы не стал брать.
Fire
* Flamestrike now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Scorch now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Pyroblast now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Fire Blast now has a 30 yards range. Up from 20 yards.
* Fireball now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Living Bomb now has a 40 yards range. Up from 35 yards.
* Blazing Speed now is a Tier 2 Talent. Down from Tier 3.
* Burning Soul now is a Tier 1 talent. Down from Tier 2.
* Impact now is a Tier 3 Talent. Up from Tier 2.
* Improved Fire Blast now is a Tier 2 Talent. Up from Tier 1.
* Incineration now increases damage instead of critical strike chance.
А вот для фаера небольшой нерф - вместо 41го ярда 40. Впрочем, думаю, не критично.
Blazing Speed во втором тире... 2/7/31?
Incineration теперь увеличивает дмг. Имхо, нерф, т.к. проки хотстрика будут чуть реже. Опять-таки, спам скорча будет сильнее, т.к. в отличии от крита хит режется ресом только один раз.
Frost
* Ice Lance now has a 35 yards range. Up from 30 yards.
* Blizzard now has a 35 yards range. up from 30 yards.
* Frostbolt now has a 35 yards range. Up from 30 yards.
* Frostfire Orb has an additional effect - Targets damaged by the Frostfire Orb are slowed by 40% for 2 sec.
* Cold as Ice is gone.
* Ice Floes now also affects Cold Snap and Ice Barrier.
* Piercing Chill is now a Tier 2 Talent. Down from Tier 4.
* Brain Freeze is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
* Fingers of Frost is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.
* Piercing Ice is now a Tier 1 Talent. Down from Tier 2.
* Frostbite is gone.
* Improved Freeze *New* - Gives your Water Elemental's Freeze spell a 50/100% chance to cause Fingers of Frost to activate.
* Improved Cone of Cold *New* - Your Cone of Cold also freezes targets for 2/4 secs.
Бесполезную
Frostfire Orb продолжают бафать, идиоты.
Cold as Ice уходит, точнее, частично совмещается с
Ice Floes; частично потому, что уменьшить кд на
Summon Water Elemental больше нельзя.
Frostbite is gone! Да, детка, больше никаких проков!
Новый талант - нова элема активирует FoF со 100%-ой вероятностью. Какой-то цирк абсурда - FoF прокает тогда, когда, по большому счёту, не нужен. Применение вижу одно - фриз фокус цели и последущий ДФ хилеру.
Improved Cone of Cold фризит цели на 4с. Ещё один сейв-кулдаун, избавленный от рандома. Выгодно его отличает от
Frostbite ещё и то, что милишникам не обязательно бить мага, чтобы приморозиться. Вероятно, ДР будет фростбайтовский, отличный от новы. До кучи получаем сразу 2 маг дебаффа на цели, можно полиморфить.