Чтож,
Patch 3.3 deployed on live servers this week
Так как полного обзора тут ещё нет, сделаю его я.
Начнём.
ПвЕшникам РАДОСТНО, ведь ввели цитадель. Хотя нет, им ещё недели 2-3 не будет радостно, ибо всех боссов нипопобеждать, введена та же фишка, что и ранее с ИК.
Pet Resilience: All player pets now get 100% of their master’s resilience.
Чтож, это здорово, однако петы теперь получают полный дмг от аое.
Лучше бы оставили всё так, как было. Хотя тут есть свои плюсы.
Идём дальше.
Orc and troll shamans now have their own unique totem art.
-"Орки и тролли шаманы теперь имеют уникальный вид своих тотемов, хэхэй!". Ещё один лицокрушащий бафф шаманов.В частности орков и троллей, про тауренов забыли.
Will of the Forsaken now shares a 45-second cooldown with similar effects, including the Medallion of the Horde, Titan-Forged runes, Insignia of the Horde, etc.
Чтож, это наверное самый плачевный пункт, которого так все нехотели.
Приступим к классам.
Death knight [рыцарь смерти]
Unholy
1- * Night of the Dead: Now reduces the damage your pet takes from area-of-effect damage by 45/90%, but no longer applies to area-of-effect damage caused by other players. In addition, this talent now reduces the cooldown of Army of the Dead by 2/4 minutes, down from 5/10 minutes.
2- * Scourge Strike: Redesigned. The base ability now deals 50% weapon damage plus an additional amount as physical damage. However, for each disease the death knight has on the target, the target will take additional shadow damage equal to 25% of the physical damage done.
3- * Unholy Blight: This talent now deals only 10% of Death Coil damage as a damage-over-time effect on the target.
1-Ночь мёртвецов: Теперь уменьшает АоЕ дамодж по пету на 45\90% от всяких мобов, но от АоЕ игроков получают по полной
.Также этот талант уменьшает кд на армию мертвых на 2\4 минуты (Раньше было 5\10минут соответственно).
2-Удар чумы: Переделан. Теперь эта абилка шлёпает на 50% урона от оружия, плюс какое-то число дополнительного физ урона. За каждую болезнь, наложенную то ДК на цель, будет проходить дополнительный шадоу дмг, равный 25% от нанесённого физ.урона.
3-Суть таланта: Этот талант теперь вешает дот на цель, равной лишь 10% урона от дэз койла.
Друльки [друид] [друид] [друид]
* Prowl: This ability no longer has multiple ranks and penalizes movement speed by 30%.
* Rebirth: The cooldown on this spell has been lowered from 20 minutes down to 10 minutes. Cannot be used in Arenas.
* Rejuvenation: The base duration on all ranks of this spell is now 15 seconds.
* Tranquility: The cooldown on this spell has been reduced to 8 minutes, down from 10 minutes.
* Talents
o Balance
+ Eclipse: This effect will not activate again within 15 seconds of either type of Eclipse effect firing, in addition to the existing 30-second cooldown for each type of Eclipse.
+ Force of Nature: Health on the treants has been increased.
o Feral Combat
+ Predatory Strikes: The Predatory Swiftness buff from this talent now has an 8-second duration.
o Restoration
+ Gift of the Earthmother: Redesigned. This talent now increases spell haste by 2/4/6/8/10% and reduces the base global cooldown of Lifebloom by 2/4/6/8/10% instead of its previous effects.
* Pets
o Avoidance (passive): Now reduces the damage your pets take from area-of-effect damage by 90%, but no longer applies to area-of-effect damage caused by other players.
Вообщем- у реджувки теперь все ранки длятся по 15секунд.
АоЕ хилке кд сбрили до 8минут.
Баланс.
Хп у балансерских бревён повысили, чото сделали с эклипсом, не понял, бафф это или нерф, не балансил
Ферал.
Ну а вот и нерф. Теперь поциклонить можно 8 секунд, теперь анод думать быстрее
Рестор.
Дар праматери: переделан.Этот талант теперь увеличивает хаст на 2\4\6\8\10% и уменьшает гкд на лайфблум на те же 2\4\6\8\10%.
Идём дальше.
Охотничек [охотник]
Deterrence: Now also increases the chance for ranged attacks to miss the hunter by 100% while under its effect.
Сдерживание: Теперь также увеличивает шанс того, что во время его использования все атаки дальнего боя(физикал) будут также мазать\парироватся.
Beast Mastery
* Intimidation: If the hunter’s pet is in melee range of its target, the stun from Intimidation will now be applied immediately instead of on the pet’s next swing or attack.
БМы.
Устрашение. Если пет охотника в мили радиусе к цели-то этот самый стан от устрашения пройдёт моментально, а не при следущей атаке пета.
Web: Range increased from 20 yards to 30 yards.
Кидаем сеточку паучком с 30 ярдов
Маги [маг]
* Arcane
o Arcane Empowerment: This talent now also grants 1/2/3% increased damage done by the mage’s party or raid for 10 seconds after the mage gets a critical strike with Arcane Explosion, Arcane Missiles, Arcane Barrage, or Arcane Blast. This effect is exclusive with Ferocious Inspiration and Sanctified Retribution.
* Fire
o Blast Wave: The mana cost of this talent has been significantly reduced.
o Burning Determination: The duration of interrupt immunity granted by this talent is now 20 seconds.
o Dragon's Breath: The mana cost of this talent has been significantly reduced.
o Firestarter: When this talent is triggered, it makes the next Flamestrike cost no mana in addition to being instant.
o Improved Scorch: The debuff from this talent no longer stacks, and instead can apply the full effect from a single cast of Scorch.
* Frost
o Deep Freeze: This spell now deals a large amount of damage to targets permanently immune to stuns. In addition, when this ability deals damage it will no longer consume two charges of Fingers of Frost for those mages with the Shatter talent.
o Fingers of Frost: This talent now triggers immediately on casting a spell rather than being delayed until the spell strikes the target.
o [del]Frozen Core: This talent now also causes Ice Lance critical strikes to reduce the cast time of the mage’s next Frostbolt or Frostfire Bolt by 0.4/0.7/1 seconds.[/del]
Аркан-ссаный пве бафф, пропускаю.
Фаер-
Взрывная волна-расходы маны на это заклинание хорошенько уменьшены.
Burning Determination: Иммун к интераптам теперь 20секунд, нежели 10.
То бишь кастуешь прямо в рыло дк\вару, получаешь памел\майнд фриз, 5 сек отлипает и потом кастуй ещё 15 секунд сколько хочешь, лишь бы кс не прилетел.
Дыхание дракона: Затраты маны на это заклинание уменьшены.
Firestarter: Когда талант прокает-следущий флэймстрайк будет мгновенным и не будет стоить маны.
Улучшенный ожог: Теперь дебафф не будет стакатся, достаточно будет повесить один раз, чтоб был полный эффект.
Чтож, выглядит так, будто в катаклизме фаеров подбафнут и они будут ебашить похлеще фростов.
Ок.
Фрост.
Deep Freeze: Теперь это заклинание делает дохрена дамоджа тем, кто иммунен к станам.
Fingers of Frost: Теперь талант будет прокать сразу же после вылета спелла, а не на момент его прилёта в цель).
[del]Frozen Core: СУКА. Этот бафф всё таки ввели.
Короче. После критового ланса кидаем фрост болт ЕЩЁ быстрее на 1 секунду, хэхэй как же весело!
[/del]
Ну и петам манакост вотэрболта уменьшили на 80%. Пострилять.
Жрецы [жрец]
# Divine Hymn: The cooldown on this spell has been reduced to 8 minutes, down from 10 minutes.
# Power Word: Shield: This spell can now be cast on non-raid/party friendly targets.
# Talents
* Shadow
o Improved Devouring Plague: This spell now deals 10/20/30% of its total periodic effect instantly, up from 5/10/15%.
o Mind Flay: The range of this ability has been increased to 30 yards, up from 20.
o Shadowform: This talent also now causes Devouring Plague and Vampiric Touch to benefit from haste. Both the period length and the duration of these spells will be reduced by haste. In addition, the mana cost has been reduced from 32% to 13% of base mana.
o Vampiric Embrace: This ability is now provides a 30-minute buff that cannot be dispelled, instead of a target debuff and only generates healing for single-target shadow damage spells.
Божественный гимн: кулдаун у этого заклинания теперь 8минут, а не 10.
Слово силы: Щит: Теперь этот щит можно повесить даже на те цели, которые не находятся в одной пати\рейде с вами.
Таланты.
шадоу.
Improved Devouring Plague: теперь наносит 10\20\30% всего урона сразу же, вместо былых максимальных 15ти.
Mind Flay: Теперь расстояние, на котором используется это заклинание, увеличено до 30ярдов. Было 20.
Shadowform: Ваша Devouring Plague и Vampiric touch теперь скалируются от хасты. Хэхэй! То бишь тикают быстрее, но и время, на протяжение которого они висят, тоже меньше. Также манакост был уменьшен до 13% (было 32%) от базовой маны. (Ребят, я сам непонял чего именно уменьшен манакост.)
Vampiric Embrace: Теперь ШП вешают эту способность на себя, как баф, который несдиспелить и длится он 30минут.
Разбойник [разбойник]
* Deadly Poison: In addition to its existing effects, when a rogue applies Deadly Poison to a target which has already reached the maximum number of applications, this will also trigger the poison which the rogue is using on his or her other weapon.
* Dual Wield: Rogues now know this ability upon logging into the game at level 1.
* Stealth: This ability no longer has multiple ranks. While active, the single rank of this ability (available at level 1) allows rogues to move at 70% movement speed.
* Talents
o Assassination
+ Improved Poisons: Bonus chance to trigger Deadly Poison from this talent increased.
+ Murder: This talent now provides a flat damage increase of 2/4% against all targets, instead of only targets which do not appear in Icecrown.
o Subtlety
+ Preparation: The cooldown on this ability has been reduced to 8 minutes, down from 10 minutes.
+ Filthy Tricks: The cooldown reduction this talent provides for Preparation has been reduced to 1.5/3 minutes, down from 2.5/5 minutes.
Dual Wield: У рогуев теперь он с 1 лвла, хэхэй!
Stealth: У этой способности больше нет рангов, теперь, когда она активирована, скорость разбойника будет 70% от стандартной.
Таланты.
Ликвидация.
Improved Poisons: Шанс повесить ещё один стак Смертельного яда возрос.
Murder: Повышает дмг по всем целям на 4%.
Скрытность.
Preparation: Кд теперь 8 минут, а не 10.
Filthy Tricks: Эм. Уменьшает кд препарейшна на 1.5\3 минуты вместо максимальных пяти?
Шаманы [шаман]
* Fire Nova Totem: This totem has been replaced with a new spell, Fire Nova, which is available at the same ranks as the old Fire Nova Totem. Existing characters will automatically learn this new spell in place of the totem. With a Fire Totem active, shamans will be able to use Fire Nova (fire magic) to emit the same area-of-effect damage as the old Fire Nova Totem from the active Fire Totem, not consuming the totem in the process. Fire Nova will activate a 1.5-second global cooldown when used and has a 10-second spell cooldown. The caster must be within 30 yards of the totem to use this ability, but does not need to be within line of sight of the totem.
* Reincarnation: The cooldown on this spell has been lowered from 60 minutes down to 30 minutes.
* Talents
o Elemental Combat
+ Elemental Mastery: This talent now increases spell haste by 15% instead of critical strike chance while active.
+ Improved Fire Nova Totem: Renamed Improved Fire Nova. This talent now provides an additional 10/20% damage to the spell and reduces the cooldown by 2/4 seconds.
o Enhancement
+ Earth’s Grasp: This talent now also reduces the cooldown of the Stoneclaw and Earthbind totems by 15/30%.
o Restoration
+ Improved Reincarnation: This talent now reduces the cooldown of Reincarnation by 7/15 minutes, down from 10/20 minutes. Reincarnation cannot be used in Arenas.
Fire Nova Totem: Не буду переводить дословно, опишу лишь суть. Теперь не будет этого тотема, вместо него дадут просто спел фаер новы. Можно юзать, лишь когда воткнут любой фаер тотем.Гкд у этого заклинания есть, а кд 10секунд.
Таланты.
Elemental Combat.
Elemental Mastery: Теперь эта способность даёт 15% рейтинга скорости, вместо крита.
Improved Fire Nova: Этот талант теперь даёт дополнительные 10\20% дмг этого заклинания, а также сбривает кд на него же на 2\4секунды.
Энхансеры.
Earth’s Grasp: Теперь этот талант также уменьшает кд на тотем каменного когтя и тотем оков земли на 15\30%
Ну а у ресторов не бафф, а какая-то херня.
Чернокнижники [чернокнижник]
Talents
* Affliction
o Improved Drain Soul: This talent now reduces threat by 10%/20%, up from 5%/10%.
o Improved Felhunter: This talent now also reduces the cooldown on the felhunter’s Shadow Bite ability by 2/4 seconds.
o Shadow Mastery: This talent now also increases the damage done by the felhunter’s Shadow Bite ability by 3/6/9/12/15%.
* Demonology
o Decimation: Redesigned. When Shadowbolt, Incinerate or Soul Fire hit a target that is at or below 35% health, the cast time of Soul Fire is reduced by 20/40% for 8 seconds. Soul Fires cast under the effect of Decimation cost no shards.
o Demonic Pact: This talent now also increases the warlock's spell damage by 1/2/3/4/5%.
o Molten Core: Redesigned. This talent now increases the duration of Immolate by 3/6/9 seconds and provides a 4/8/12% chance to gain the Molten Core effect when Corruption deals damage. The Molten Core effect empowers the next 3 Incinerate or Soul Fire spells cast within 15 seconds (Incinerate: increases damage done by 6/12/18% and reduces cast time by 10/20/30%; Soul Fire: increases damage done by 6/12/18% and increases critical strike chance by 5/10/15%). Molten Core now has a new spell effect.
* Destruction
o Conflagrate: Redesigned. This talent now consumes an Immolate or Shadowflame effect on the enemy target to instantly deal damage equal to 9 seconds of Immolate or 8 seconds of Shadowflame, and causes additional damage over 3 seconds equal to 3 seconds of Immolate or 2 seconds of Shadowflame. In addition, the periodic damage of Conflagrate is capable of critically striking the afflicted target.
o Destructive Reach: This talent now reduces threat by 10%/20%, up from 5%/10%.
o Ruin: This talent now also increases the critical strike damage bonus of the imp’s Firebolt spell by 100%.
Affliction.
Improved Drain Soul: Пве говнобафф, рассписывать не буду.
Improved Felhunter: Этот талант сбривает Кд у способности Shadow Bite вашего Fel Hunter'а на 2\4секунды.
Shadow Mastery: Этот талант повышает дмг от способнсоти вашего фел хантера Shadow Bite на 3/6/9/12/15%.
Демонологи. Пропускаю, всё равно в этом спеке никто бегать не будет
Destruction.
Conflagrate: Переделан. Теперь бьёт на число, равное 9ти секундам вашего имолейта, или 8ми секундам вашего шадовфлэйма.После ещё вешает дот на 3 секунды, который тикает раз в секунду и каждый тик равен 3-м секундам имолейта, либо 2м секундам шадоуфлэйма. Тики этого ДоТа могут критовать.
Destructive Reach: грёбанное пве.
Ruin: тоже пве бафф какой-то. Вообщем повышает жосткость крита на 100% не только вашу, но и импа.
Злые пацаны [воин]
* Victory Rush: This ability is now trainable at level 6.
* Talents
o Protection
+ Damage Shield: This ability will no longer trigger any chance-on-hit effects from the warrior or the opponent it damages.
Victory Rush: Эта способность теперь учится на 6 уровне.
Проты.
Damage Shield: Эта способность теперь не будет прокать в любой chance-on-hit эффект от вара или его цели, когда та дамажит. (Тут плохо понял.)
На этом с классами точка. Остались ещё глифы и бафф арена вещей.
Начну с арена вещей.
Arena Set Bonuses: The two-piece set bonus for all Wrath of the Lich King Arena sets now provides 100 resilience and 29 spell power or 50 attack power. The current four-piece bonus will remain, however it also now provides 88 spell power or 150 attack power.
Arena Set Bonuses: Бонус от вух кусков любого арена сэта из ЛК будет теперь давать 100ресайленса и 29спд, либо 50АП. Бонус от четырёх кусков останется прежним, но будет также давать 88спд или 150ап.
Чтож, это отличный бафф
Теперь глифы.
Glyphs
* Death Knights
o Glyph of Icy Touch: Instead of granting additional runic power, this glyph now causes Frost Fever to deal 20% additional damage.
* Druids
o Glyph of Rapid Rejuvenation: This glyph allows for the druid’s haste to reduce the time between the periodic healing effects of Rejuvenation.
* Mages
o Glyph of Improved Scorch: Renamed Glyph of Scorch. This glyph now increases the damage of Scorch by 20%.
o Glyph of Eternal Water: This glyph allows for a summoned Water Elemental to last indefinitely, but it can no longer cast Freeze.
* Priests
o Glyph of Mind Flay: This glyph now increases the damage done by Mind Flay by 10% when the target is afflicted with Shadow Word: Pain.
o Glyph of Shadow Word: Pain: The periodic damage ticks of Shadow Word: Pain now restore 1% of the priest’s base mana with this glyph.
o Glyph of Shadow: While in Shadowform, this glyph causes non-periodic spell critical strikes to increase spell power by 30%, up from 10%, of the priest’s total spirit for 10 seconds.
* Shamans
o Glyph of Fire Nova Totem: Renamed Glyph of Fire Nova. This glyph now reduces the cooldown of Fire Nova by 3 seconds.
* Warlocks
o Glyph of Life Tap: The effect of this glyph now has a chance of activating when Dark Pact is used.
o Glyph of Quick Decay: This glyph allows for the warlock’s haste to reduce the time between periodic damage effects of Corruption.
* Warriors
o Glyph of Victory Rush: This glyph now increases the critical strike chance of Victory Rush by 30%, regardless of the percentage of the target’s remaining health.
Death Knights
* Glyph of Icy Touch:Вместо того, чтоб давать дополнительную РП, этот глиф теперь будет делать так, что Frost Fever Будет лупить на 20% пажощ.
Druids: Glyph of Rapid Rejuvenation: Теперь реджувка будет скейлится от хаста, хэхэй.
Mages
* Glyph of Improved Scorch: Теперь скорч будет дамажить на 20% больше, вместо старого эффекта, который давал глиф.
Glyph of Eternal Water: Фросты теперь могут с этим глифом вызывать пета на бессконечный период времени (вспоминаем про бафф с -80% манакоста вотэрболта), но не могут использовать способность "Мороз" этого пэта. (ПвЕ глиф =\ )
Priests
* Glyph of Mind Flay: ДМГ с способности Mind Flay увеличен на 10%, когда на цели весит SWP.
Glyph of Shadow Word: Pain: Теперь каждый тик этого дота будет давать 1% маны присту.
Glyph of Shadow: Когда жрец находится в шадоуформе, все его криты не дотами, то бишь тупо майндбласт, дают +30% спд от показателя духа жреца.
Очень больно.
Shamans
* Glyph of Fire Nova Totem: Renamed Glyph of Fire Nova. Тупо ещё на 3 секунды сбривает кд на Fire Nova'у. То бишь талант у элемов даёт -4, и этот талант -3. Кд 2-3сек?=\
Warlocks.
Glyph of Quick Decay: Хаст будет скейлится с корапшеном. А с УА нет.
Haris Pilton now sells a new 24-slot bag! She has stubbornly decided to remain in Shattrath City, so those interested should seek her out there.
Хэрис Пилтон продаёт новую 24-ти слотовую сумку. Находится она в Шаттрате и уезжать оттуда не собирается. Налетай-покупай.
=\
Ну вот, ПВЕ не разбирал, но даже без него убил 40минут времени :)
Если будут какие-то ошибки-пишите.